کد خبر : 242
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فروردین 1402 - 11:01

درمانگاه تامین اجتماعی هریس به زودی در زمین وقفی کلنگ زنی می‌شود

درمانگاه تامین اجتماعی هریس به زودی در زمین وقفی کلنگ زنی می‌شود

احمد محرم زاده گفت: سازمان اوقاف یکی از سازمان‌های زیر نظر ولایت فقیه و جزو موثرترین سازمان‎‌ها در سطح کشور است، زیرا امور اوقاف مقوله‌ای است که دین و مذهب بر آن تاکید داشته و گذشتگان و مردم عزیز حال حاضر نیز به این امر مهم الهی خوب عمل می‌کنند. وی افزود: امروزه مردم با

احمد محرم زاده گفت: سازمان اوقاف یکی از سازمان‌های زیر نظر ولایت فقیه و جزو موثرترین سازمان‎‌ها در سطح کشور است، زیرا امور اوقاف مقوله‌ای است که دین و مذهب بر آن تاکید داشته و گذشتگان و مردم عزیز حال حاضر نیز به این امر مهم الهی خوب عمل می‌کنند.

وی افزود: امروزه مردم با وقف اموال و املاک خود، آن‌ها را در اختیار سازمان اوقاف قرار می‌دهند تا این سرچشمه جاری که دستور خداوند متعال است به دست زحمتکشان عزیز در سازمان اوقاف جاری و ساری شود.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف استان و مسئولان شهرستانی اوقاف از بابت ایفای نقش موثر در احیای موقوفات در اهر و هریس، اظهار کرد: مدت‌ها بود که شهرستان هریس به یک درمانگاه تامین اجتماعی نیاز داشت. در این راستا یکی از خیران محترم شهرستان، زمینی را برای ساخت این درمانگاه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده بود، ولی موقعیت آن توسط کارشناسان فنی سازمان مورد تایید قرار نگرفت، اما پس از آن، سازمان اوقاف در این راستا گام برداشت و زمینی وقفی در مناسب‌ترین نقطه شهر برای ساخت درمانگاه معرفی کرد که با همت مدیرکل اوقاف استان، رئیس اوقاف شهرستان، شهردار، شورای شهر و فرماندار هریس این زمین تغییر کاربری شده و توسط سازمان تامین اجتماعی مصوب شد.

محرم زاده با بیان این‌که این درمانگاه به زودی کلنگ زنی می‌شود، اظهار کرد: تعداد ۲۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که می‌توانند از خدمات این درمانگاه به صورت رایگان استفاده کنند و سازمان اوقاف نیز منشأ خیر و برکات این امر شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های ناحیه صنعتی زرنق هریس نیز گفت: این ناحیه یکی از فعال‌ترین ناحیه‌های صنعتی استان است که بالای ۶۰۰ نفر در این ناحیه مشغول کار هستند. تولیدات این ناحیه صنعتی حتی به کشور‌های همجوار و خارجی فرستاده می‌شود که مایه مباهات است، از این رو باید از سرمایه گذاران حاضر در این ناحیه تقدیر و تشکر کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توسعه ناحیه صنعتی زرنق، گفت: با توجه به اتمام بزرگراه اهر-هریس-تبریز و چهارخطه شدن این مسیر، سرمایه گذاران برای حضور در این ناحیه صنعتی تمایل یافته‌اند که در این راستا با توجه به اراضی اوقافی موجود در این منطقه، از متولیان اوقاف استان انتظار داریم تا زمینی را برای توسعه ناحیه در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند تا بتوانیم ضمن ارتقای تولید، ضریب اشتغالزایی جوانان منطقه را نیز افزایش دهیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: یکی از دغدغه‌های مردم شریف ایران، اشتغال جوانان عزیز است. اشتغال زایی با تولید اتفاق می‌افتد. اگر تولید پا بگیرد و از سرمایه گذاران حمایت شود، اشتغال هم ایجاد می‌شود.

احمد محرم زاده در ادامه با اشاره به وجود امامزادگان در شهرستان هریس، ادامه داد: مردم هریس، مردمی متدین و حسینی هستند و علاقه و عشق خاصی به امامزادگان دارند. سازمان اوقاف نیز در این راستا مدیریت خوبی از امامزادگان دارد و مجلس شورای اسلامی نیز در حد توان در کنار این سازمان است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی اوقاف در شهرستان اهر نیز گفت: پروژه جدید سازمان اوقاف، سردخانه ۱۰ هزار تنی اهر است که حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف استان برای توسعه این سردخانه و ایجاد سایر صنایع تبدیلی میوه جات قول مساعد داده است. صنایع تبدیلی میوه جات چندانی در منطقه وجود ندارد و امروز یکی از ضروریات باغداران و کشاورزان اهر نیز گسترش همین صنایع تبدیلی است.

وی گفت: این پروژه در مدت کوتاهی پیشرفت خوبی داشته که امیدواریم به زودی به اتمام برسد و مردم در فصل برداشت میوه بتوانند از این سردخانه بهره ببرند.

احمد محرم زاده خاطرنشان کرد: از حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف نیز برای فعالیت‌های اوقاف در اهر و هریس قدردانی می‌کنیم و انتظار داریم که توجه بیشتری به استان آذربایجان شرقی و به خصوص شهرستان‌های خطه ارسباران و اهر و هریس داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.