کد خبر : 252
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402 - 14:43

پرداخت تسهیلات کم بهره به باغداران اهری خسارت دیده از سرمازدگی را پیگیری می‌کنیم

پرداخت تسهیلات کم بهره به باغداران اهری خسارت دیده از سرمازدگی را پیگیری می‌کنیم

محمدباقر هنربر در حاشیه جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان اهر با اشاره به خسارت سرمازدگی به باغات شهرستان اهر اظهار داشت: سازمان هواشناسی از ۱۱ تا ۱۳ فروردین‌ماه وضعیت قرمز اعلام کرده بود با این‌حال وضعیت تحت کنترل و منطبق با پیش‌بینی‌ها نبود و بخش عمده‌ای از باغات شهرستان اهر دچار سرمازدگی شده است. مدیرکل

محمدباقر هنربر در حاشیه جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان اهر با اشاره به خسارت سرمازدگی به باغات شهرستان اهر اظهار داشت: سازمان هواشناسی از ۱۱ تا ۱۳ فروردین‌ماه وضعیت قرمز اعلام کرده بود با این‌حال وضعیت تحت کنترل و منطبق با پیش‌بینی‌ها نبود و بخش عمده‌ای از باغات شهرستان اهر دچار سرمازدگی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با تقدیر از پیگیری‌های فرماندار اهر افزود: بر اساس گزارش کمیته ارزیابی جهاد کشاورزی و شورای مدیریت بحران، ۶ هزار و ۱۹۴ هکتار از باغات شهرستان اهر دچار سرمازدگی شده و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان اهر با پیگیری و به ریاست فرماندار اهر و با حضور نماینده اهر و هریس تشکیل و مدیران استانی و شهرستانی جهاد کشاورزی از آخرین وضعیت خسارت سنگین سرمازدگی به باغات شهرستان اهر گزارشی ارائه کرده و باغداران خسارت‌دیده اهری نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

هنربر بابیان این‌که پرداخت غرامت باغات تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی در کمترین زمان ممکن پیگیری می‌شود، گفت: پرداخت غرامت باغات تحت پوشش بیمه در اسرع وقت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی و ترغیب کشاورزان و باغداران برای تحت پوشش قرار دادن باغات و اراضی کشاورزی شهرستان اهر از جمله مهم‌ترین موضوعات مطروحه بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره به باغات فاقد پوشش بیمه محصولات کشاورزی و امهال وام بخش کشاورزی شهرستان اهر از دیگر اولویت‌های ستاد مدیریت بحران خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.