کد خبر : 278
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 فروردین 1402 - 15:06

نحوه صحیح تعیین حقوق کارگران چیست؟

نحوه صحیح تعیین حقوق کارگران چیست؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، در بیان نحوه صحیح تعیین حقوق کارگران گفت: افزایش حقوق کارگران نباید به نحوی باشد که کارفرمایان به ناچار به سمت تکنولوژی‌گرایی مطلق یا خروج سرمایه از این حوزه حرکت کنند. حسین حاتمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه افزایش 27 درصدی حقوق

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، در بیان نحوه صحیح تعیین حقوق کارگران گفت: افزایش حقوق کارگران نباید به نحوی باشد که کارفرمایان به ناچار به سمت تکنولوژی‌گرایی مطلق یا خروج سرمایه از این حوزه حرکت کنند.

حسین حاتمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه افزایش 27 درصدی حقوق کارگران به تشدید مشکلات معیشتی این قشر منتهی می‌شود، گفت: باید اذعان داشت که میزان حقوق و مزایای کارگران پاسخگوی نیاز زندگی این قشر نیست اما لازم است به این مهم نیز توجه شود که حمایت از جامعه کارگران نباید یک جانبه باشد و باید منافع اضلاع فعال در حوزه کسب و کار تجمیع شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر قرار باشد حقوق کارگران به نحوی افزایش داده شود که پرداخت آن از توان کارفرمایان خارج باشد تلاش می‌کنند که به سمت تکنولوژی‌گرایی مطلق حرکت کرده یا کارگاه‌های خود را تعطیل کنند و سرمایه خود را به سمت سوداگری ببرند در نتیجه به کارگران آسیب خواهد رسید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه در کنار حقوق کارگران باید بسته‌های حمایتی نیز برای آنها درنظر گرفته شود، یادآور شد: کارفرمای موفق کسی است که انگیزه فعالیت را در نیروی خود حفظ کند بنابراین می‌تواند با پیش‌بینی بسته‌های معیشتی و خدمات رفاهی، راندمان کار و کیفیت سطح تولیدات خود را بالا ببرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این نکته حائز اهمیت است که افزایش حقوق کارگران باید ناظر بر منافع کارگر، کارفرما و ساختارهای بیمه‌گر صورت بگیرد بنابراین قضاوت یکطرفه به بروز مشکلاتی در این حوزه منتهی می‌شود که آسیب آن متوجه جامعه کارگری خواهد بود./

پایان پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.