کد خبر : 293
تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 13:24

مدیر بنیاد مسکن اهر: ۹۱ درصد مسکن روستایی اهر مقاوم سازی شده است

مدیر بنیاد مسکن اهر: ۹۱ درصد مسکن روستایی اهر مقاوم سازی شده است

هادی رحیمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح های اجرایی این بنیاد در روستاهای چشمه وزان، گرنگاه، بهل و انداب قدیم در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان از میانگین استانی بالاتر است، بیان کرد: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور

هادی رحیمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح های اجرایی این بنیاد در روستاهای چشمه وزان، گرنگاه، بهل و انداب قدیم در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان از میانگین استانی بالاتر است، بیان کرد: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور ۴۹ و در استان ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه این بنیاد برای مقاوم سازی مسکن روستایی تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد پرداخت می کند، اظهار کرد: تا کنون هفت هزار و ۷۷۳ واحد مسکونی روستایی این شهرستان مقاوم سازی شده است.

هفت هزار و ۷۷۳ واحد مسکونی روستایی در شهرستان اهر مقاوم سازی شده است.

مدیر بنیاد مسکن اهر گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۷۳ واحد در جریان زلزله ارسباران بازسازی و چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی نیز طی سال های گذشته تا کنون بهسازی و مقاوم سازی شده است.

رحیمی، ادامه داد: در سال گذشته طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در ۱۵۰ روستای این شهرستان اجرا شده و محدوده ۳۰ روستا نیز افزایش یافته است.

طرح هادی در ۴۶ درصد از روستاهای اهر اجرا شده است

مدیر بنیاد مسکن اهر، اجرای طرح هادی روستایی در ۵۳ روستای این شهرستان را از اقدامات این بنیاد اعلام کرد و گفت: این طرح به طور میانگین در ۴۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.

رحیمی، افزود: سال گذشته طرح هادی در ۲ روستای «ساری سولی» و «قشلاق ذاخر» این شهرستان اجرا و معابر ۱۰ روستای «نقدروز»، «قشلاق شاهوردی»، «کسانق»، «زندآباد»، «دوشدور»، «قلندر»، «جوبند»، «دایلار»، «ریحال» و «پسته بیگ» نیز آسفالت شد.

وی با بیان اینکه مطالعه و بازنگری طرح هادی روستایی در سال گذشته در ۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شد، اظهار کرد: از این تعداد در ۲۲ روستا نقشه برداری اولیه و در ۱۴ روستا طرح بازنگری انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن اهر گفت: برای اجرای طرح هادی و آسفالت روستایی در این شهرستان بیش از ۵۷ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال هزینه شده است و در سال جاری نیز اجرای این طرح ها در روستاها ادامه می یابد.برای اجرای طرح هادی و آسفالت روستایی در این شهرستان بیش از ۵۷ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال هزینه شده است و در سال جاری نیز اجرای این طرح ها در روستاها ادامه می یابد.

رحیمی، با اشاره به اینکه ۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان نیاز به بازنگری طرح هادی دارد، ادامه داد: پس از اجرای طرح هادی از سوی این بنیاد در روستاها، وظیفه نگهداری از آن ها بر عهده دهیاران بوده که برخی از دهیاران توجه جدی به این موضوع نمی کنند.

یک هزار و ۲۲ واحد مسکن ارزان قیمت در اهر تحویل متقاضیان شده است

مدیر بنیاد مسکن اهر با اشاره به اینکه متولی طرح نهضت ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن است، گفت: اهر با وجود اینکه جزو شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است ولی این بنیاد برای اجرای ۵۰۰ واحد مسکن ملی در این شهر اعلام آمادگی کرده است ولی تاکنون با این درخواست موافقت نشده است.

رحیمی، افزود: این شهرستان دارای ۲۳۰ روستا و از این تعداد ۱۹۹ روستا فعال و دارای سکنه است که ۳۱ روستا بالای ۱۰۰ خانوار، ۲۲ روستا بین ۵۰ تا ۱۰۰ خانوار و بقیه زیر ۵۰ خانوار دارند.

وی یادآور شد: در حوزه مسکن شهری نیز تاکنون یک هزار و ۲۲ واحد مسکونی ارزان قیمت از سوی بنیاد مسکن در این شهرستان احداث و تحویل متقاضیان شده است.

رحیمی، با بیان اینکه ۹ هزار و ۹۱۹ خانوار روستایی در روستاهای این شهرستان زندگی می کنند، افزود: برای هشت هزار و ۷۵۰ مسکن روستایی سند مالکیت با همکاری ثبت اسناد این شهرستان صادر شده است.

رحیمی، با بیان اینکه ۹ هزار و ۹۱۹ خانوار روستایی در روستاهای این شهرستان زندگی می کنند، افزود: برای هشت هزار و ۷۵۰ مسکن روستایی سند مالکیت با همکاری ثبت اسناد این شهرستان صادر شده است.

وی اظهار کرد: سهمیه این شهرستان برای صدور سند مالکیت روستایی در سال گذشته ۲۳۰ جلد بود ولی این بنیاد موفق به واگذاری ۴۱۵ جلد سند مالکیت روستایی شد و در این حوزه رتبه دوم استان را کسب کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.