کد خبر : 349
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 11:08

آغاز آتش‌بس موقت در نوار غزه

آغاز آتش‌بس موقت در نوار غزه

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شد. «ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر روز پنجشنبه با بیان اینکه نخستین گروه از اسرا ساعت ۱۶ روز جمعه تبادل خواهند شد، ابراز امیدواری کرد که این آتش‌بس به آتش‌بس

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شد.

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر روز پنجشنبه با بیان اینکه نخستین گروه از اسرا ساعت ۱۶ روز جمعه تبادل خواهند شد، ابراز امیدواری کرد که این آتش‌بس به آتش‌بس دائمی تبدیل شود.

گردان‌های القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- ضمن تأیید اجرای توافق آتش‌بس موقت در نوار غزه از فردا جمعه، گفت که این آتش‌بس، چهار روزه خواهد بود و در جریان آن، باید تمامی اقدامات نظامی از سوی طرفین متوقف شود.

به گفته این گروه، سه اسیر از زنان و کودکان فلسطینی در ازای یک اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد. در این چهار روز، ۵۰ اسیر از زنان و کودکان صهیونیست آزاد می‌شوند.

مقرر شده است که روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کمکهای بشردوستانه و پزشکی به همه مناطق غزه وارد شود.

صبح چهارشنبه، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.