کد خبر : 271
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 فروردین 1402 - 14:52

چرا دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر فعال نمی‌شود؟

چرا دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر فعال نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر در اقدامی شتابزده با وجود مخالفت و اعلام رسانه‌های مستقل بدون اینکه عملیات ساختمانی این مجتمع آموزشی کامل شده و به پایان برسد با حضور مسئولان استان آذربایجان‌ شرقی و شهرستان اهر، هشتم شهریور۱۴۰۰ به‌صورت ناقص گشایش یافت. ساختمان جدید این

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر در اقدامی شتابزده با وجود مخالفت و اعلام رسانه‌های مستقل بدون اینکه عملیات ساختمانی این مجتمع آموزشی کامل شده و به پایان برسد با حضور مسئولان استان آذربایجان‌ شرقی و شهرستان اهر، هشتم شهریور۱۴۰۰ به‌صورت ناقص گشایش یافت.

ساختمان جدید این دانشکده که از دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه تبریز است در کمربندی اهر – مشکین (خارج از محدوده شهری) واقع شده و ساختمان اداری و آموزشی آن تقریباً به پایان رسیده؛ اما به دلیل اینکه فاقد هرگونه حفاظ و رمپ ورود و خروج بوده، تاکنون با گذشت نزدیک به دو سال از گشایش آن و صرف هزینه میلیاردی، این مجتمع آموزشی کشاورزی به دلایلی نامعلوم، عملاً غیرفعال و بلااستفاده مانده است.

کلاس‌های دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر با وجود ساختمان جدید با کلاس‌های استاندارد و فضای مناسب برای فعالیت‌های علمی پژوهشی همچنان در محل ساختمان قدیمی استیجاری داخل شهر برگزار شده و خوابگاه دانشجویی از فضای دانشگاه آزاد اسلامی اهر استفاده می‌شود که درصورت حصارکشی و تکمیل زیرساخت‌های دانشکده، دانشجویان این دانشگاه دولتی می‌توانند از فضای مناسب و استاندارد استفاده کنند.

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر سال ۱۳۸۵ با عنوان «آموزشکده کشاورزی اهر» در شهرستان اهر با دو رشته تحصیلی تکنولوژی تولیدات دامی و تکنولوژی مواد غذایی در مقطع کاردانی راه‌اندازی شد و با گسترش رشته‌ها در تابستان سال ۱۳۹۰ به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر ارتقا یافت. این دانشکده اکنون با ۱۷ عضو هیئت علمی، ۳۰۳ دانشجو در چهار گروه آموزشی و در مقاطع تحصیلی کارشناسی (چهار رشته) و کارشناسی ارشد (چهار رشته) به فعالیت آموزشی خود ادامه می‌دهد.

چرا دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر فعال نمی‌شود؟

محل ساخت پروژه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر به مساحت ۱۵ هکتار از اراضی مسکن و شهرسازی بوده و از سوی اهالی روستای نقاره‌کوب زمینی به مساحت ۲۰ هکتار برای انجام امور آموزشی و راه‌اندازی سایت تحقیقاتی به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر اهدا شده است.

پروژه دانشکده کشاورزی اهر جزء مصوبات کمسیون ۲۱۵ در سال ۱۳۸۹ بود که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۱ آغاز شد و این پروژه با زیربنایی به مساحت ۳۸۷۰ متر مربع با مجموع هزینه‌کرد ۷۹۹۹۹ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است که ۶۴۹۹۹ میلیون ریال از محل اعتبارات طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، ۵۰۰۰ میلیون ریال از محل درآمد‌های اختصاصی دانشگاه و مبلغ ۱۰۰۰۰ میلیون ریال از محل مانده اعتبارات طرح تعمیر و تجهیز دانشکده برای برقراری انشعاب‌ها هزینه شده است.

گزارش: حسن بالاگر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.