کد خبر : 304
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 13:32

مهلت قانونی برای استعفای داوطلبین انتخابات مجلس تمدید نمی‌شود

مهلت قانونی برای استعفای داوطلبین انتخابات مجلس تمدید نمی‌شود

محسن اسلامی با بیان این‌که «طبق قانون انتخابات مجلس، بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ خرداد برای استعفای داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم ( که در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود) تعیین شده است»، اظهار کرد: بند الف و ب ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس، اشخاص و مقاماتی که باید به واسطه حضور در انتخابات باید

محسن اسلامی با بیان این‌که «طبق قانون انتخابات مجلس، بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ خرداد برای استعفای داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم ( که در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود) تعیین شده است»، اظهار کرد: بند الف و ب ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس، اشخاص و مقاماتی که باید به واسطه حضور در انتخابات باید از مشاغل خود استعفا دهند را مشخص کرده است.
وی ادامه داد: قانون انتخابات، ما را موظف کرده است که حداقل ۷ ماه قبل از ثبت نام از داوطلبین انتخابات، بازه زمانی استعفای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات را اعلام کند و ستاد انتخابات کشور هم این موضوع را از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کرده است. بر این اساس زمان اعلام استعفا شروع شده و این بازه زمانی هم قابل تمدید نیست.
دبیرستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: ما در ستاد انتخابات کشور برای اولین بار در طول برگزاری انتخابات‌ها، جلسه ای مشترک با شورای نگهبان و سازمان امور استخدامی برگزار کردیم تا ابهام کسانی که قصد حضور در انتخابات را دارند را برطرف کنیم زیرا برخی اشخاص نمی‌دانند که پستی که دارند شامل ماده ۲۹ قانون انتخابات می شود یا خیر و برای استعفا دادن ابهام دارند. ما در این جلسه موارد مطرح شده را بررسی کرده و به اشخاص پاسخ دادیم و ابهام آن ها را برطرف کردیم و در ادامه هم چنین جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و اگر شغل همطرازی وجود داشته باشد به اطلاع اشخاص می رسانیم.
اسلامی همچنین با اشاره به مراحل بررسی قانون جدید انتخابات مجلس در شورای نگهبان، گفت: چنانچه قانون جدید تصویب و برای اجرا ابلاغ شود، باید شرایط پیش‌ثبت‌نام را طراحی کنیم. یکی از نوآوری‌های قانون جدید انتخابات این است که داوطلبین انتخابات قبل از ثبت نام اصلی باید پیش ثبت نام از طریق سامانه‌ای که وزارت کشور طراحی و معرفی می‌کند، انجام دهند. امیدوارم قانون جدید زودتر نهایی و ابلاغ شود تا زمان را از دست ندهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.