کد خبر : 322
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 15:00

پایش بیماری های حیات وحش زیستگاه ارسباران آغاز شد

پایش بیماری های حیات وحش زیستگاه ارسباران آغاز شد

محمد فرج زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پایش بیماری های حیات وحش در زیستگاه های فوق طی گشت تلفیقی اداره حفاظت محیط زیست با کارشناسان و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان در راستای شناسایی بیماری های احتمالی حیات وحش از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان انجام شد. وی از

محمد فرج زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پایش بیماری های حیات وحش در زیستگاه های فوق طی گشت تلفیقی اداره حفاظت محیط زیست با کارشناسان و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان در راستای شناسایی بیماری های احتمالی حیات وحش از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان انجام شد.

وی از مردم و اهالی بومی مناطق ارسباران و خداآفرین درخواست کرد در صورت مشاهده لاشه حیوانات تلف شده و یا حیوانات دارای رفتار نامتعارف، موضوع به اداره حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

مناطق زیرمجموعه مدیریت اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی ۱۳ منطقه و ۹ منطقه شکار است و کل مساحت مناطق زیرمجموعه مدیریت محیط زیست استان بیش از ۵۸۰ میلیون هکتار می باشد که ۱۳ درصد کل مساحت آذربایجان شرقی را شامل می شود.

تعداد محیط بانی فعال آذربایجان شرقی ۳۰ باب و تعداد ادارات شهرستان ها ۲۱ اداره و نمایندگی مستقر در شهرستان ها است.

مجموع مساحت جنگل های آذربایجان شرقی معادل ۱۸۸ هزار هکتار است که در این مناطق تنوع گونه های گیاهی به استعداد ۲ هزار و ۵۰۰ گونه و تنوع گونه های جانوری به تعداد ۳۴۶ گونه شناسایی و ثبت شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.