کد خبر : 287
تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 13:16

خسارت برف به عشایر اهر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شد

خسارت برف به عشایر اهر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شد

دکتر ابوالفضل غنی‌زاده فرماندار شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در اولین ساعات گزارش بارش برف در مناطق ییلاقی عشایر شهرستان اهر، امکانات و دستگاه‌ها برای امدادرسانی و خدمات‌رسانی به عشایر مستقر در ییلاقات برف‌گیر بسیج و دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی به ۶ منطقه ییلاقی برف‌گیر اعزام شدند. وی با قدردانی از تلاش‌های

دکتر ابوالفضل غنی‌زاده فرماندار شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در اولین ساعات گزارش بارش برف در مناطق ییلاقی عشایر شهرستان اهر، امکانات و دستگاه‌ها برای امدادرسانی و خدمات‌رسانی به عشایر مستقر در ییلاقات برف‌گیر بسیج و دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی به ۶ منطقه ییلاقی برف‌گیر اعزام شدند.

وی با قدردانی از تلاش‌های امور عشایر و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی افزود: نیروهای اداره امور عشایر شهرستان اهر با اقدام به موقع، یک نوزاد و ۲ کودک خردسال عشایر گرفتار برف و کولاک را از مرگ حتمی نجات داده و به محل اسکان موقت انتقال دادند .

فرماندار اهر با اشاره به اینکه سوخت، نهاده‌های دامی و سایر ملزومات عشایر در اختیارشان قرار گرفت، گفت: تعدادی از خانواده ها به شهر جهت اسکان انتقال یافتند.

وی گفت: در جریان بارش سنگین برف و برودت هوا، یکهزار رأس دام عشایر شهرستان اهر تلف و خسارت قابل‌توجهی به چادرها و وسایل زندگی عشایر این شهرستان وارد شد.

وی گفت: در جریان بارش سنگین برف و برودت هوا، یکهزار رأس دام عشایر شهرستان اهر تلف و خسارت قابل‌توجهی به چادرها و وسایل زندگی عشایر این شهرستان وارد شد.

غنی‌زاده اظهار کرد: به دنبال بارش برف، ایل‌راه‌های عشایری شهرستان اهر در ارتفاعات وضعیت خوبی ندارد و این مهم باعث شده عشایر ساکن در ییلاقات برف‌گیر در تأمین مایحتاج و نهاده‌های دامی با مشکل مواجه شوند.

فرماندار اهر گفت: طبق هماهنگی با اداره امور عشایر و جهاد کشاورزی، بخشی از نهاده‌های دامی عشایر در دامنه قوشاداغ که وضعیت خوبی ندارند تأمین و تحویل شد.

وی با بیان این‌که امدادرسانی و تأمین نیازهای عشایر خسارت‌دیده ناشی از بارش برف و برودت هوا پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: تا بازگشت زندگی عشایر خسارت‌دیده از بارش برف به حالت عادی، امدادرسانی و پیگیری وضعیت زندگی آن‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم.

از شب دوشنبه در شهرستان‌های اهر، سراب، کلیبر، خداآفرین، هریس، ورزقان و هوراند بارش برف در ارتفاعات و مناطق ییلاقی عشایری شروع شد و عشایر این شهرستان ها که برای چرای دام به ییلاقات کوچ کرده بودند درگیر برف شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.