کد خبر : 400
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 فروردین 1403 - 12:30

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛ پیش‌بینی‌های هواشناسی باید اعتمادآفرین باشد

اسماعیل هوراندی

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حساسیت و اهمیت پیش‌بینی‌های هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی باید کارشناسی‌ شده و اعتمادآفرین باشد.

پیش‌بینی‌های هواشناسی باید اعتمادآفرین باشد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حساسیت و اهمیت پیش‌بینی‌های هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی باید کارشناسی‌ شده و اعتمادآفرین باشد.

دکتر رحمتی در بازدید از اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی هواشناسی گفت: در حال حاضر جامعه مخاطب هواشناسی خیلی گسترده شده و مردم برای انجام مسافرت و تصمیم گیری در خصوص فعالیت‌های خود به دنبال اطلاع از وضعیت هواشناسی هستند.

وی با بیان اینکه سرعت عمل بالا و به هنگام بودن پیش‌بینی‌ها می‌تواند جلوی بسیاری از خسارت‌های فردی و اجتماعی را در کشور بگیرد اظهار کرد: این پیش بینی‌ها در زندگی جاری مردم حتی نحوه لباس پوشیدن، رفتن به سفر ، گشت و گذار و نظافت و خانه تکانی آنان اثر می‌گذارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر زمانی گزارش‌ها و پیش بینی‌های هواشناسی به درد فرودگاه ها، ادارات و بخش کشاورزی می‌خورد اکنون وارد زندگی توده مردم شده و می‌تواند از بروز بسیاری از خسارت‌ها به مردم پیشگیری کند.

رحتمی با بیان اینکه هر چه پیش بینی‌های هواشناسی دقیق‌تر باشد میزان خسارت‌ها کاهش می‌یابد و عموم مردم بیشتر بهره مند می‌شوند ادامه داد: گزارش‌ها و پیش بینی‌های هواشناسی همچنین در بعضی از سیاست‌های مدیریت کشور نیز اثرگذار شده است.

وی یادآور شد: این گزارش‌ها علاوه بر تاثیر در زندگی معمولی و تصمیم سازی برای تصمیم گیری مردم در مدیریت و تصمیم گیری‌های مسئولان نیز موثر است و مسئولان با اطلاع از پیش بینی پدیده‌های طبیعی مانند سیل، طوفان و گرد و غبار می‌توانند از میزان خسارت‌ها بکاهند.

استاندار آذربایجان شرقی استفاده از اطلاعات هواشناسی را به ۲ دوره قبل از تولید تلفن‌های هوشمند و بعد از آن تقسیم کرد و گفت: در گذشته مردم برای اطلاع از وضعیت هواشناسی به بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون مراجعه می‌کردند اما اکنون در هر لحظه می‌توانند از گزارش‌ها و پیش بینی‌های هواشناسی اطلاع کسب و بر اساس آن تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت کار اداره کل هواشناسی اظهار کرد: فعالیت در این سازمان کاری خیر و حسنه است و آثار مثبتی را به صورت سلسله وار در جامعه می‌گذارد و از عوامل رشد و افزایش بهره وری در زندگی کنونی مردم به شمار می‌رود.

عبدلی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی هم در این بازدید گفت: ۱۲۲ ایستگاه هواشناسی با وظایف مختلف در استان داریم که از جمله آنها دو ایستگاه فرودگاهی در تبریز و مراغه و پنج ایستگاه سینوپتیک اصلی و سه ایستگاه جاده‌ای است.

استاندار آذربایجان شرقی از بخش‌های مختلف اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این اداره کل قرار گرفت.

وی در این بازدید دستورات لازم برای تخصیص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تامین ایستگاه هواشناسی پرتابل را به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صادر کرد.

رحمتی همچنین به رئیس سازمان جهادکشاورزی استان دستور داد که اقدامات لازم برای احداث ایستگاه هواشناسی خودکار در بخش مهربان شهرستان سراب صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.