کد خبر : 404
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 فروردین 1403 - 12:42

وقوع ۶۸۰ تصادف در جاده‌ های آذربایجان شرقی

اسماعیل هوراندی

وقوع ۶۸۰ تصادف در جاده‌ های آذربایجان شرقی

وقوع ۶۸۰ تصادف در جاده‌ های آذربایجان شرقی
رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی گفت: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس راه تاکنون ۶۸۰ تصادف در جاده‌های استان روی داده است.

سرهنگ آبراهه با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راه از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین امسال ادامه دارد گفت: از ۶۸۰ تصادف جاده ای ۱۵۸ مورد تصادف جرحی است.

وی اظهار کرد: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس راه تاکنون در اثر تصادفات جاده‌ای ۱۳ نفر جان خود را از دست داده اند و ۵۸۵ دستگاه خودرو نیز به علت انجام ۲ تخلف حادثه ساز همزمان شامل سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز توقیف و به پارکینگ منتقل شده اند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر مواظبت از کودکان در خودرو و استفاده از کمربند ایمنی و صندلی کودک برای آنان گفت: در ۲ تصادف جاده‌ای در استان به علت نبستن کمربند ایمنی و عدم استفاده از صندلی کودک ۲ کودک چهار ساله و ۶ ساله در مراغه و شبستر به بیرون از خودرو پرتاب شده و جان خود را از دست دادند.

سرهنگ آبراهه با بیان اینکه از امروز به علت آغاز موج دوم سفر‌های نوروزی حجم تردد در جاده‌های استان بیشتر شده است ادامه داد: در اجرای طرح نوروزی پلیس راه ۲۲۰ گشت پلیس در جاده‌های استان حضور دارند که از این تعداد ۶۰ گشت پلیس نامحسوس است.

وی با اشاره به اینکه خستگی و خواب آلودگی، عدم رعایت سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز از عمده دلایل بروز تصادفات جاده‌ای در استان است از شهروندان خواست در صورت خواب آلودگی از ادامه سفر خودداری کرده و پس از استراحت به مسافرت خود ادامه دهند و در طول سفر قوانین رانندگی را رعایت و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.