کد خبر : 344
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 15:37

مصدومیت محیط بان آذربایجان شرقی توسط شکارچیان متخلف

مصدومیت محیط بان آذربایجان شرقی توسط شکارچیان متخلف

علیرضا قوجایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه در جریان عملیات دستگیری شکارچیان بز وحشی در نیمه شب گذشته و داخل پارک ملی کنتال روی داد، بیان کرد: این محیط بان از ناحیه سر و دست دچار مصدومیت شد که بلافاصله محیط بانان شجاع حفاظت محیط زیست جلفا

علیرضا قوجایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه در جریان عملیات دستگیری شکارچیان بز وحشی در نیمه شب گذشته و داخل پارک ملی کنتال روی داد، بیان کرد: این محیط بان از ناحیه سر و دست دچار مصدومیت شد که بلافاصله محیط بانان شجاع حفاظت محیط زیست جلفا به تعقیب متخلفین ادامه داده و موفق به توقف خودرو متخلف و دستگیری وی شدند.

وی اظهار کرد: ماموران و محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست جلفا شب گذشته حین گشت و کنترل شبانه داخل پارک ملی کنتال، پس از مواجهه با گروهی از شکارچیان نسبت به دستگیری اقدام کردند که متاسفانه در این حین یکی از متخلفین به عمد پس از درگیری با محیط بانان، مامور یگان حفاظت محیط زیست جلفا به نام “علی مزرعه آباد “را با خودرو خود زیر گرفته و متواری شد.

قوجایی دامه داد: تعدادی دیگر از متخلفین نیز با استفاده از تاریکی شب به همراه سلاح های شکاری از محل متواری شدند که اکنون تحت تعقیب قانونی هستند.

به گفته وی از شکارچی دستگیر شده متخلف، لاشه سه راس بز وحشی مثله شده کشف و ضبط و پرونده متهمین جهت رسیدگی نهایی به مقامات قضایی شهرستان ارجاع شده است.

قوجایی حال عمومی محیط بان زخمی این حادثه را خوب توصیف کرد و گفت: وی پس از انتقال به بیمارستان و مداوای اولیه از بیمارستان ترخیص شده است.

وی ضمن هشدار جدی به شکارچیان حیات وحش، یادآور شد: افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به شکار در مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی می‌کنند، به طور قطع با پیگردهای قاطع قانونی و قضایی مواجه می شوند و هیچ گونه مماشاتی با شکارچیان نخواهیم داشت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا با بیان اینکه انتظار داریم رسانه‌های گروهی، جوامع محلی و همه دوستداران و علاقمندان محیط زیست با توجه به کمبود نیروی محیط بانی و تجهیزات بیش از پیش در راستای آگاهی بخشی به مردم و همیاری با محیط زیست استان تلاش کنند، از نهادها و افراد تاثیرگذار خواست ادارات محیط زیست را در حفاظت از عرصه های طبیعت بیش از گذشته یاری کند.

شهرستان جلفا با جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال تبریز واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.